English versionDeutschFrançaisрусский中国的

Zasady etyczne

NASZA MISJA

Misją LCS Loss Control Service Sp. z o.o. jest udzielanie profesjonalnego i kompleksowego wsparcia naszym klientom, na każdym etapie likwidacji szkód ubezpieczeniowych z jednoczesnym zachowaniem pełnego obiektywizmu oraz najwyższych standardów etycznych.

NASZE WARTOŚCI

Jakość i profesjonalizm - oznaczające takie działanie, którego jakość przewyższa oczekiwania naszych klientów, innowacyjność, ustawiczne dążenie do poszerzania wiedzy oraz otwartość na zmiany i elastyczność.

Rzetelność i odpowiedzialność - czyli dotrzymywanie naszych zobowiązań wobec klientów, nieodłącznym elementem jest tu właściwa hierarchia pilności zadań oraz poczucie  odpowiedzialności za działania własne i zespołowe.

Uczciwość i zaufanie -naszym działaniem potwierdzamy swoją wiarygodność i słuszność pokładanego w nas zaufania. Wyznajemy i utrzymujemy najwyższe standardy osobistej i zawodowej postawy etycznej, prawdy i uczciwości.

Praca zespołowa - najlepsze rozwiązania powstają, jako wynik pracy zespołowej. Budujemy dobre, długoterminowe relacje z klientami i we własnym gronie, umiemy docenić odmienny punkt widzenia oraz potrafimy się skutecznie komunikować. Dzielimy się wiedzą, zdobytym doświadczeniem oraz posiadanymi zasobami.

DEKALOG LIKWIDATORA

  1. Spójrz na poszkodowanego jak na samego siebie w trudnej sytuacji – wyobraź sobie, że jesteś na jego miejscu – to pozwoli Ci na nawiązanie dialogu – dzięki dialogowi będziesz w stanie dowiedzieć się i wytłumaczyć znacznie, znacznie więcej.
  2. Nie wolno Ci przestać być obiektywnym, jeżeli złamiesz tą zasadę w którąkolwiek ze stron stracisz możliwość zrozumienia sytuacji, a ponieważ to Ty tworzysz opis bądź pewny, że inni także niewiele zrozumieją z Twojego przekazu.
  3. Nie przestawaj zadawać pytań do chwili, gdy wszystko stanie się dla Ciebie zrozumiałe, bądź dociekliwy, masz tylko tą jedną okazję, aby zadać pytania, przyjrzeć się sprawie, za moment cała sytuacja się zmieni a Ty nie będziesz w stanie już nic się dowiedzieć
  4. Notuj, opisuj, fotografuj – nigdy nie wiesz czy za kilka dni rzecz, która wydawała się mało istotna nie stanie się najważniejszym elementem decydującym o wszystkim, jeżeli Ci będzie brakować informacji będziesz się czuł jak osoba pozbawiona wzroku i słuchu.
  5. Szanuj czas – pamiętaj, że dla poszkodowanego czas biegnie od czterech do sześciu razy szybciej niż dla likwidatora a Twoja ocena należy właśnie do poszkodowanego – jeżeli nie dostosujesz się do jego poczucia upływu czasu – przegrałeś.
  6. Pamiętaj, że reprezentujesz dla poszkodowanego najważniejszą rzecz na świecie – nadzieję na odmianę nieprzyjaznego losu – nadzieję tą gwarantuje Ubezpieczyciel - nie możesz zawieść ani tych którzy żyją nadzieją, ani tych którzy nadzieję dają – zawsze, nawet do najbanalniejszej szkody musisz podejść z największą powagą.
  7. Nie ma dwóch takich samych szkód, zawsze musisz być gotowy na zaskoczenie – życie jest nieprzewidywalne a szkody są jego nieodłącznym elementem – musisz stale pracować nad swoim rozwojem, pogłębiać swoją wiedzę – jeżeli tego nie robisz cofasz się na drodze rozwoju – to zawsze kończy się niedobrze.
  8. Pamiętaj, że Twoja praca musi służyć innym –formułuj tak swoje stwierdzenia, aby zawsze, niezależnie od prób innych osób potrafiły się same obronić, każda rzecz w szkodzie musi wynikać z ustalonych faktów lub wzajemnych odniesień – jeżeli nie jesteś w stanie stworzyć pełnej, kompletnej struktury myśli – nie będziesz też w stanie jej obronić.
  9. Nie wolno Ci odłożyć żadnej rzeczy na później – zawsze będziesz miał dużo szkód, a terminy będą się nieuchronnie zbliżać – jeżeli nie potrafisz ustawić priorytetów w swoich działaniach nie bierz się za likwidację.
  10. Pamiętaj, że jesteś w kontakcie z Poszkodowanym osobą, do której kieruje on w sposób naturalny, często zupełnie nieuświadomiony, swoje negatywne emocje powstałe w związku ze szkodą - musisz mieć wysokie poczucie własnej wartości i zadowolenie, że jak prawdziwy samarytanin wykonujesz pracę, która pomaga innym nawet, jeżeli Ci tego nie okazują.